onsdag 1 juni 2011

Beroende av: amerikansk glass-skopa att dosera muffinssmeten med.





















Om ni bakar muffins eller cupcakes ofta, så kommer denna amerikanska glasskopa göra ditt liv mycket enklare.
Jag kan inte fatta hur jag klarade mig innan jag köpte den.
Löjligt egentligen.
Ni kommer att förstå vad jag menar när ni prövar den.
:)



Nej men oj då lilla glasskopan!
Du ser god ut, nästan som en klubba.
Ni kan fet-haja att jag kommer att slicka på den.
 :)






Jag köpte min på Clas Ohlson för ungefär 60 kronor, om jag inte missminner mig.

Det är enkelt att få lika mycket smet i varje muffinsform (så att muffinsarna blir lika stora) och det blir inget spill på varken kanter eller plåt.
Men den största förtjänsten är att det går fort - galet fort. Trodde knappt mina egna ögon. Jag var som en kökets Speedy Gonzales!
Swoosch, swooosch. Färdigt!

Jag är totalt beroende, och ger den mina varmaste rekommendationer.

:) // Ann

2 kommentarer:

  1. Tack för grymt bra tips. Ska säga till mannen att jag kan tänka mig att åka till Clas Ohlson för hans skull ;)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha! Give and take, det är så det måste vara. Han får en hammare och du en glasskopa, det är kärlek det!

    :) // Ann

    SvaraRadera